Salutare!
Dacă e marți, e un nou articol pe Bump.ro în care înveți lucruri care să te ajute să-ți dezvolți afacerea. Cum într-un articol anterior am făcut referire la avatarul de client și am menționat că voi reveni cu un material dedicat acestui subiect, a venit acum timpul să afli mai multe multe informații despre acest subiect.
E adevărat că unii dintre voi deja au un avatar de client bine definit, iar acest detaliu îi ajută să vândă mai mult și mai bine. Dacă ești la început de drum sau faci parte dintre cei care doar nu și-au făcut temele la acest capitol, acest articol e pentru tine!
Din punctul meu de vedere, avatarul de client (sau clientul ideal) ar trebui definit cât mai clar încă din stadiul planului de afaceri, deci chiar înainte de a-ți deschide SRL-ul, PFA-ul sau II-ul. Cu alte cuvinte, nu creezi un produs/ serviciu înainte de a-ți cunoaște avatarul de client. Dacă totuși o faci, nu te mira dacă afacerea ta nu merge atât de bine precum ți-ai dori, indiferent cât de valoros e ceea ce oferi tu pe piață.
De ce spun asta? Pentru că nimeni nu creează un produs care să fie valoros pentru toată lumea? Să încerci să vinzi rochii de lux prin reclame adresate bărbaților sau burghiuri femeilor, ar putea să-ți aducă câteva vânzări, dar nu suficiente încât afacerea ta să prospere. Nu cred că cineva încearcă așa ceva, însă avatarul de client presupune o cunoaștere mult mai detaliată a clientului ideal.
Întâi de toate, clientul ideal nu se limitează doar la stabilirea sexului persoanelor care știm că pot folosi produsele noastre. Nu e orice femeie este clientul ideal în cazul magazinului care vinde rochii de lux. Dacă vei încerca să faci asta, vei irosi foarte multe resurse financiare pentru un randament foarte scăzut.
Produsele de lux, de exemplu, nu sunt cumpărate de orice femeie. Asta nu înseamnă că nu orice femeie își dorește acele articole vestimentare, ci doar că unele și le cumpără mai des, altele mai rar, și altele poate niciodată. Pe tine te interesează să vinzi cât mai multe produse cu un cost cât mai mic de promovare, iar pentru asta trebuie să îți limitezi campania de marketing la un cumpărător ideal.
De exemplu, dacă nu ai deschis încă acel magazin, poți să consideri că acel client ideal (avatarul de client), în cazul unui magazin cu îmbăcăminte și încălțăminte de lux pentru femei, că e o persoană de 37 de ani, căsătorită, mamă a doi copii, cu un salariu de 3000 lei/ lună, posesoare a unui autovehicul Suzuki, care merge la sala de fitness de două ori pe săptămână, merge la film și ia masa în oraș cu familia în fiecare sâmbătă, iese cu prietenele în fiecare zi de vineri și face cumpărături vestimentare cu o valoare medie de 1000 lei/ lunar.
Te întrebi poate de ce ai nevoie de atât de multe detalii dacă tu vrei doar să vinzi cât mai multe rochii, nu să știi atâtea informații despre clientele tale. Cu cât poți afla mai multe detalii despre acel model de client ideal, cu atât îți poți crea mai eficient reclamele pentru a vinde mai mult și afacerea ta să prospere.
Asta înseamnă că doar persoanele care se regăsesc în acel șablon foarte detaliat vor cumpăra de la tine? Nici pe departe! Vor cumpăra inclusiv persoanele care vor să se identifice cu acel avatar de client pe care tu-l creezi.
Dar dacă țintești un anumit client ideal care ți-ar genera cele mai mari câștiguri, randamentul tău ca afacere va fi unul mult crescut în comparație cu al concurenței. Ideal e să-i dai chiar un nume acelui client ideal. Te ajută să-l identifici mai ușor în mintea ta atunci când construiești produsele și reclamele pentru el.
Vrei să dezvolt și mai mult acest subiect, să-ți ofer o listă cu întrebări la care să ai răspunsuri atunci când îți construiești avatarul de client și să te învăț cum să creezi reclame potrivite clientului tău ideal?
Scrie-mi aici și eu voi reveni cu un articol care să răspundă nevoilor tale.
DanGo
Lasă un comentariu